Recenzje: Eukanuba


Eukanuba Adult (1-6 lat) Large Breed (powyżej 25 kg) z kurczakiem
To druga moja styczność z karmą tej firmy. Całkiem niedawno, jakieś dwa miesiące temu mieliśmy z konkursu opakowanie Eukanuby Jogging & Agility.
Żarełko do testowania otrzymaliśmy od sklepu Fera.pl. Karma dla psów dużych, więc testuje tym razem Kermit.


Na początek weźmy pod lupę skład.

SKŁAD: suszone mięso z kurczaka i indyka (23%, naturalne źródło glukozaminy i siarczanu chondroityny), kukurydza, pszenica, jęczmień, sorgo, tłuszcz zwierzęcy, suszona pulpa buraczana (2,8%), hydrolizat białka zwierzęcego, suszone całe jaja, chlorek potasu, olej rybny, węglan wapnia, chlorek sodu, heksametafosforan sodu, siemię lniane, fruktoolisacharydy (0,23%)

DODATKI: witamina A (45.562 j.m./kg), witamina D3 (1.512 j.m./kg), witamina E (253 mg/kg), β-karoten (0,5 mg/kg). 

Śladowe ilości: węglan kobaltu monohydrat (0,49 mg/kg), siarczan miedzi-Pentahydrat (47 mg/kg), jodek potasu (3,4 mg/kg), siarczan żelaza (624 mg/kg), siarczan manganu (47 mg/kg), tlenek manganu (34 mg/kg), tlenek cynku (217 mg/kg).

SKŁADNIKI ANALITYCZNE: białko 23%, zawartość tłuszczu 13%, kwasy tłuszczowe omega-6 2,2%, kwasy tłuszczowe omega-3 0,34%, popiół surowy 6,70%, włókno surowe 2,60%, wapń 1,10%, fosfor 0,9%

Podoba mi się że podali zawartość mięsa suszonego, a nie przed wysuszeniem, jak większość producentów karm. Do tego widzimy jak byk słowo "mięso", a nie po prostu "drób" albo "kurczak i indyk", co znaczy że rzeczywiście mamy mięso, a nie mielone kości, łby i pióra. Daję okejkę :).
"kukurydza, przenica, jęczmień, sorgo" - dużo zbóż, ale nie mam zbożowej fobii w psich karmach, kupuję moim psom takie z kukurydzą i pszenicą.
Dalej trochę mnie przestraszył heksametafosforan sodu i chlorek potasu. O tym pierwszym nie znalazłam żadnych informacji o nim w żywności, jedynie jako środek zmiękczający wodę. Chlorek potasu to substancja żelująca, nie ma info o tym żeby był szkodliwy. Postanowiłam to olać.
Skład analityczny - zawartość białka i tłuszczu raczej standardowa dla psa o średnim poziomie aktywności.

                   dawkowanie
Kermit ma około 26 kg. Nie sugerując się w ogóle tabelką dawałam mu na luzie 350g, bo wiem że on ma duże spalanie.


Karma Micziemu smakowała, żadnego kręcenia nosem, ale on kocha jeść i zje wszystko.

Kermitek jadł karmę około tygodnia, ponieważ mieliśmy do dyspozycji tylko 3 kg. Nie miałam też możliwości wprowadzania karmy stopniowo, mieszając ze starą przez odpowiedni czas. Nie mogę przez to powiedzieć nic na temat jak karma się przyswaja. Kermit miał luźne kupy jak zwykle przy zmianie jedzenia. On ma dość wrażliwe jelitka, każde coś innego do jedzenie to znowu rzadka kupa, potrzebuje czasu na przyzwyczajenie się do nowej karmy i dopiero po pewnym okresie jedzenia tej samej trawienie mu się reguluje.

                   wielkość i kształt granulek
Granulki są dość suche i w opakowaniu jest dużo okruchów. Ich wielkość jest optymalna dla większych psów.


Cena opakowania 15 kg to 137 zł. Nie wiem dlaczego, ale nie mogę znaleźć w żadnym sklepie 3 kg.
Karmę kupicie między innymi na Fera.pl - http://fera.pl/eukanuba-adult-large-15kg.html
Moje wrażenia ogólne są ok, skład w porządku, stosunek jakość-cena na plus. Nie mam specjalnie do czego się przyczepić ;).

Podsumowanie:
+ smakuje Kermitowi
+ przyzwoity skład, suszone mięso
+ dobry stosunek jakość-cena
nie chciałam zostawić bez żadnych minusów więc...
- dużo zbóż w składzie
- głównym źródłem mięsa jest kurczak, który kojarzy mi się mimo wszystko z syfiastym mięsem







Komentarze

  1. Skład maja w miarę, ale jednak teraz unikam karm z pszenica i kukurydza. Kentucky jadał tą karmę gdy był szczeniakiem, ale przez bardzo krótki czas jakoś nie smakowała mu na początku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam kiedyś 1 kg tej karmy, całkiem smakowała Okruszkowi ale jednak ma za dużo zbóż i raczej nie zdecydowałabym się jej kupić jako karmy stałej :).

    merlaki.blogspot.com
    POZDRAWIAMY H&O&S

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tę karmę, Nero kilka lat temu miał okazję ją zajadać. Skład może być, karma na dobrym poziomie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eukanuba kiedys była moim zdaniem dużo fajniejsza karmą z dużo fajniejszym składem i znam psy którym ona w ogóle nie przyswaja się prawidłowo mimo stopniowego wprowadzania :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś uważałam Eukanubę za lepszą karmę, ale niestety ten skład nie zadowala.

    OdpowiedzUsuń
  6. Heksametafosforan sodu jest używany w karmach jako środek ograniczający odkładanie kamienia nazębnego. Kiedyś chciałam kupić w zoologicznym i się pytałam o niego, ale pan sprzedawca nie wiedział dokładnie co to jest, więc karmy nie kupiłam. Sprawdziłam w internecie i już wiem, ale i tak Eukanuby raczej nie kupię. Wolę sprawdzonego Brita Care lub Fitmina.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Witaj w domu Evereście!

Połowa teamu - popracuj nad sobą